Grensverleggend ondernemerschap en gevoel voor kwaliteit is de drive van Johan Pfeiffer om in 1977 het oliemerk ‘Eurol’ te starten. De merknaam, een samenvoeging van Europa en Olie, benadrukt de internationale ambitie van Johan Pfeiffer. Onze producten dragen de goedkeuring van vooraanstaande motorvoertuigfabrikanten en zijn inmiddels verkrijgbaar in meer dan 65 landen.
Premium assortiment
Inmiddels produceert een team van 168 medewerkers onder de dagelijkse leiding van zoon Martijn Pfeiffer, vanuit de hoofdlocatie in Nijverdal een totaalassortiment smeermiddelen, technische vloeistoffen, reinigings- en onderhoudsproducten. Daarmee worden uiteenlopende segmenten bediend zoals automotive, transport, tweewieler- en motorfietsmarkt, agri, grondverzet, industrie en scheepsvaart. De kracht van Eurol? Ons uitgebreide serviceprogramma, de flexibele instelling en snelle leveringen, waarbij ook klantspecifieke producten ontwikkeld worden.
Wereldklasse
Het volgende hoofdstuk uit de ‘successtory’ van Eurol is de nieuwbouw op het XL park in Almelo. Medio 2017 verrijst daar een hypermoderne productielocatie mét eigen laad- en loskade, dankzij het nabijgelegen Twentekanaal. De productiecapaciteit verviervoudigt, om zo aan de groeiende vraag naar Eurol producten te blijven voldoen. Op de nieuwe locatie wordt de reeds ingevoerde ‘Worldclass Manufacturing’ methodiek verder verfijnd.
Ontwikkelingen volop, maar wat er ook verandert, de ‘Quality is in our nature’ belofte blijft centraal staan in de bedrijfsfilosofie van Eurol. Met passie zetten we ons in om uw voertuig of machine de perfecte smering te geven onder alle omstandigheden.